Amaré Belgium

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten tussen Amare en de klant.

Artikel 2 – Tot standkoming van de overeenkomst.

De overeenkomst komt tot stand nadat de klant gevraagd heeft om een behandeling en Amare aangegeven heeft die behandeling uit te zullen voeren.

Artikel 3 – Verplichtingen van Amare

3.1 Amare staat er voor in dat de door haar verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
3.2 Amare licht de klant in over de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
3.3 Amare voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties vallen.

Artikel 4 – Verplichtingen van de klant

4.1 De klant dient alle gegevens aan Amare te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
4.2 De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst Amare op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

Artikel 5 – De voor- en nazorg instructies

5.1 De klant verbindt zich ertoe voor- en/of nazorg instructies, die door Amare verstrekt worden, goed na te lezen en deze na te leven voor het beste resultaat.
5.2 Amare is niet aansprakelijk voor wonden of oneffenheden veroorzaakt door het niet opvolgen van de voor- en/of nazorg instructies.
5.3 Indien de afspraak ter plaatse of binnen 48 uur voor de afspraak geannuleerd dient te worden, omdat er geen rekening gehouden werd met de voor- en/of nazorg instructies wordt het voorschot ingehouden.

Artikel 6 – Online boeking

6.1. Indien de klant zelf een afspraak boekt via de online agenda-tool, zal hier gevraagd worden om een bankrekening te verbinden. Deze gegevens zullen bewaard worden volgens de regelgeving van de GDPR-wetgeving.
6.2. Er zal geen voorschotbedrag voor de geplande behandeling gevraagd worden.
6.3. Amare behoudt zich het recht 50 % van de totale waarde van de geplande behandeling aan te rekenen via een automatische betaling op de verbonden rekening indien de klant de afspraak minder dan 48 uur voor de afspraak annuleert of de afspraak wijzigt.
6.4. Amare behoudt zich het recht 100 % van de totale waarde van de geplande behandeling aan te rekenen via een automatische betaling op de verbonden rekening indien de klant de afspraak minder dan 24 uur voor de afspraak annuleert.

Artikel 7 – Annulatie

7.1 Annuleringen of wijzigingen dienen binnen de 48u gemeld worden via e-mail zoals vermeld of online zelf annuleren. Indien dit niet gebeurd zal de gewone regel gelden van artikel 7.2 en 7.3
7.2 Bij annulatie van minder dan 48 uur voor de afspraak zal er 50 % van de totale waarde van de boeking verschuldigd zijn. De betaling hiervan kan op twee manieren gebeuren. Indien de klant online heeft geboekt zal Diosa BV het bedrag aanrekenen zoals vermeld in artikel 6, indien de klant geen bankrekening verbonden heeft zal de betaling via overschrijving gebeuren, na ontvangst van een factuur via e-mail.
7.3. Bij annulatie van minder dan 24 uur voor de afspraak zal 100% van de totale waarde van de boeking verschuldigd zijn. De betaling hiervan kan op twee manieren gebeuren. Indien de klant online heeft geboekt zal Amare EZ het bedrag aanrekenen zoals vermeld in artikel 6, indien de klant geen bankrekening verbonden heeft, zal de betaling via overschrijving gebeuren, na ontvangst van een factuur via e-mail.

Artikel 8 – No – shows

8.1. De klant die niet komt opdagen op een afspraak, zonder Amare hiervan te verwittigen, zal 100% van de totale waarde van de boeking dienen te betalen. De betaling hiervan kan op twee manieren gebeuren. Indien de klant online heeft geboekt zal Amare EZ het bedrag aanrekenen zoals vermeld in artikel 6, indien de klant geen bankrekening verbonden heeft, zal de betaling via overschrijving gebeuren, na ontvangst van een factuur via e-mail.
8.2. Indien de klant dit bedrag niet betaalt, zal de klant geschrapt worden uit het boekingssysteem van Amare.

Artikel 9 – Te laat komen

De klant die verhinderd is en later op de afspraak zal aankomen, dient Amare zo snel mogelijk te verwittigen op het telefoonnummer op de website. Indien de klant meer dan 30 minuten later dan de afgesproken tijd komt, wordt de afspraak geannuleerd en het voorschot ingehouden. De klant dient online een nieuwe afspraak te maken.

Artikel 10 – Recht tot annulatie bij verkeerde inboeking

De klant dient ten alle tijden na te kijken of de juiste behandeling ingeboekt werd. De afspraak kan niet gewijzigd worden indien de klant een verkeerde behandeling ingeboekt heeft.

Artikel 11 – Persoonsgegevens

11.1. De klant is verantwoordelijk voor het invullen van juiste gegevens. Indien de gegevens incorrect ingegeven worden, kan dit tot het niet ontvangen van cruciale informatie leiden over de behandeling incl. de herinneringsmail. Als dit nog binnen de algemene voorwaarden horen van artikel 7.2 en 7.3
11.2. Alle persoonsgegevens zullen bewaard worden volgens de regelgeving van de GDPR-wetgeving.

Artikel 12 – Voor- en na- foto’s

Tijdens elke behandeling worden er voor- en na- foto’s getrokken. Deze foto’s dienen om de progressie van de behandeling bij te houden en kunnen voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Indien hiervoor geen akkoord wordt gegeven, dient de klant dit voor de behandeling te melden.

Artikel 13 – Betalingen ter plaatse

Amare accepteert betalingen in contanten/ bankcontact of mobile betalingen per QR-code.

Artikel 14 – Cadeaubonnen

Cadeaubonnen zijn tot maximaal 6 maanden na aankoop geldig.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

15.1 Amare EZ is niet aansprakelijk voor schade, die ontstaat als gevolg van onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
15.2 Amare EZ is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar het instituut.
15.3. Amare EZ is niet aansprakelijk voor eventuele resultaten. Amare EZ verbindt zich er toe de behandeling naar kennis uit te voeren, zoals vermeld in artikel 3, maar kan geen specifieke resultaten beloven.

Artikel 16 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

De overeenkomsten gesloten door Amare en alle andere verbintenissen van Amare zijn uitsluitend onderworpen aan het Belgische recht. De hoven en rechtbanken van Antwerpen, waar toepasselijk de afdeling Antwerpen daarvan, zullen bevoegd zijn om kennis te nemen van elke vordering die zou voortvloeien uit de door Amare gesloten overeenkomsten en aangegane verbintenissen, onverminderd het recht van Amare om zich tot een andere bevoegde rechter te wenden.

Toepassing annulatiebeleid & huisregels

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan het schoonheidssalon telefonisch te melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag het schoonheidssalon het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Bij te late verwittiging is dit 50% van de afgesproken behandeling. Bij een no show zonder verwittiging, is dit 100% van de afgesproken behandeling. De client mag slechts een volgende afspraak maken, indien dit bedrag vereffend is.

Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het salon komt, mag het schoonheidssalon de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in het salon aankomen kan het schoonheidssalon de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen. Het schoonheidssalon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.

Afsprakensysteem met email, telefoonnummer en naam

Elke klant dient een voorschot te betalen van €30,00 op de gezichtsbehandelingen.

Elke PMU klant dient een voorschot te betalen van €99 op elke geboekte PMU afspraak.